Thuiswerkplek inrichten: Enkele tips

Werk je vaak thuis? Dan is het van belang dat je beschikt over de optimale thuiswerkplek. Dit is niet alleen belangrijk voor jouw (lichamelijke) gezondheid, maar ook voor de werkprestaties. Er is uiteraard een groot verschil tussen werken op kantoor bij een bedrijf/werkgever en kantoorwerk in een privé-omgeving. Om ook goed thuis te kunnen werken hebben wij enkele tips voor het inrichten van jouw thuiswerkplek!

  • 26-03-2020

Akoestische oplossingen voor een kantoortuin

Telefonerende of overleggende collega’s, nabije printers die overuren maken…
Last van geluidsoverlast op het werk? Bekijk dan deze akoestische oplossingen voor een kantoortuin en voorkom concentratieverlies en stress.

  • 06-03-2020

Waarom ergonomisch werken?

Ergonomisch verantwoorde werkplekken zijn inmiddels de norm op het gebied van kantoorinrichting. Maar wat is dit nu precies en waarom moeten we ergonomisch werken?

  • 10-02-2020

Hoe zit je het beste achter je bureau?

We hebben vaak de neiging om te gaan hangen in onze bureaustoel of om te lang in dezelfde houding te zitten. Waar we ons vaak niet van bewust zijn: de negatieve invloed hiervan op ons lichaam. Bekijk onze tips voor de juiste zithouding.

  • 31-01-2020

Zit sta bureau: de voordelen

Ergonomisch werken: een term die je waarschijnlijk steeds vaker voorbij hoort komen op kantoor. De vele uren die we achter computerschermen en laptops spenderen, kunnen de nodige lichamelijke klachten met zich meebrengen. Dit is het gevolg van een gebrek aan beweging en een onnatuurlijke houding. Voorkomen is beter dan genezen! Een zit sta bureau is de perfecte oplossing. Daarnaast brengt een ergonomische werkplek nog meer voordelen met zich mee. Lees er alles over in deze blog! 

  • 15-10-2019

Kantoorinrichting: de verschillende ruimtes en werkplekken

Moderne kantoren bieden medewerkers meer dan alleen een werkplek. Er wordt rekening gehouden met de diverse behoeften en werkzaamheden gedurende de werkdag: van stilte en ontspanningsplekken tot inspirerende brainstormruimtes.

  • 17-06-2019

Projectinrichting: het belang van goede akoestiek

Bij projectinrichting denkt men vaak al snel aan het bepalen van het juiste kantoormeubilair voor de werkomgeving of het vinden van de best passende meubelen en accessoires voor de bijvoorbeeld de lounge of bedrijfskantine. Toch is vandaag de dag een ander aspect ook uitermate belangrijk: de akoestiek! Een goede akoestiek voorkomt afleiding door hinderlijke geluiden, zodat er geconcentreerd gewerkt kan worden.

  • 23-04-2019

Veiligheid voorop bij de zakelijke printers van Canon

De zakelijke printers van Canon zijn van alle gemakken voorzien en de nieuwste technische innovaties zorgen voor een optimale gebruikerservaring voor iedereen binnen de werkomgeving. Toch is vandaag de dag een specifiek aspect nog belangrijker dan ooit: de beveiliging. Bekijk de security oplossingen.

  • 21-01-2019

Projectinrichting voor uw kantoor: zo ziet het proces eruit

Benieuwd hoe een projectinrichting traject precies verloopt? Wij bieden graag inzicht in het verloop van het projectinrichting proces. Dankzij jarenlange ervaring weten we bij Wout Monseurs precies hoe we een ruimte sfeervol kunnen aankleden. De productiviteit verhogen dankzij de juiste inrichting en aankleding? Ook dat is geen enkel probleem! Op deze manier kunnen wij ook jouw kantoorinrichting volledig onder handen nemen.

  • 05-11-2018

Kantine inrichting: 3x inspiratie voor een bedrijfskantine

De kantine inrichting is een essentieel onderdeel van ieder kantoor. Tijdens de pauze is dit de plek waar werknemers tot rust komen, het werk even laten voor wat het is en met elkaar praten over alledaagse zaken. De kantine wil je dan ook op een gezellige informele manier inrichten. Er zijn veel mogelijkheden om de kantine in te richten. In deze blog delen we 3 soorten stijlen voor een bedrijfskantine. Zo kun je gemakkelijker een keuze maken die past bij jouw organisatie.

  • 05-10-2018